Ayurveda Terapisi Diploma

AYURVEDA TERAPİSİ DİPLOMA PROGRAMI
Ayurveda Terapisi Diploma Programı Hakkında
Ayurveda, Hint Yarımadası'ndan gelen ve 'Yaşam Bilimi' olarak da bilinen eski bir bütünsel sağlık sistemidir. Yeni başlayanlara yönelik bu kurs size Ayurveda'nın sağlıklı yaşam uygulamasını günlük hayatınıza nasıl uygulayabileceğinizi ve bu uygulamaları başkalarına yardım etmek için nasıl kullanabileceğinizi öğretecektir.
Ayurveda'yı gerçekten anlamak için, kurs, Hindistanʼın kutsal dili Sanskritçeʼyi tanıtmanın ve Ayurvedaʼnın 'omurgası' Samkhya'nın tartışılmasının yanı sıra uygulamanın kökenlerine ve tarihine giriyor.
Kurs ayrıca, yaklaşım ve değerlerdeki farklılıkları açıklamak için uygulamanın Batı tıbbı ile nasıl karşılaştırıldığını gösterir. Ayurveda'nın temel ilkelerini ve bunların, özellikle dengesiz hale geldiğinde, insanlık durumunu tercüme etmek için nasıl kullanıldığını da keşfedeceksiniz.
Ayurveda'nın gücünü takdir etmek için, uygulamanın vücut enerjisini nasıl algıladığını ve besinlerin ve zihinsel uyarıların vücudunuzun hücresel yapısına dönüştüğüne ilişkin düşünceleri anlamak hayati önem taşır. Ayurveda Enerji Sistemleri, 3 Hayati Kuvvet ve Nadi (Enerji Kanalları) ile birlikte 7 Dhatus, Çakralar ve Pancha Koshalar (görünmez kaplamalar) hakkında bilgi edineceksiniz. Ayrıca, her birimizi 3 zihin-beden profilinden biri olan Vata, Pitta ve Kapha'da sınıflandıran Ayurvedik Yapı Tiplerinin (Doshas) önemli konusunu keşfedeceksiniz. Bunun ne anlama geldiğini öğrenecek ve hatta sizi en doğru şekilde temsil eden Dosha'yı keşfedeceksiniz.
Ayurveda, sağlığı 'uyum' olarak tanımlar ve Agni'yi sağlığın anahtarı olarak tanımlar. Kurs bunu açıklamanın yanı sıra Ayurvedik terimlerle tanımlandığı şekliyle 6 hastalık durumunu ve her bir Dosha'nın hangi hastalıklara en yatkın olduğunu ana hatlarıyla belirtir. Ayrıca Ama'nın hastalıktaki rolü, İç Bilgeliğin gücü ve yaşam tarzının sağlık için önemi hakkında bilgi edineceksiniz.
Ayurveda Diploma Kursu'ndan, uygulamanın hastalıkları teşhis ve tedavi ettiği belirli yolları öğreneceksiniz. Radyal Nabız, Meridyenler ve 5 Temel Element gibi çeşitli teşhis yöntemleri tartışılmaktadır. Kurs, Ayurveda'nın hastalık tedavisinde 'Pancha Karma' kullanımını açıklar. Masaj, bitkisel terapi ve diğer prosedürleri içeren beş katlı bir detoksifikasyon tedavisi. Ek olarak, kalan toksinleri nötralize etmede ve sağlık dengesini yeniden kazanmada 'Palyasyon'un rolünü öğreneceksiniz.
Ayurveda bütünsel bir uygulamadır, bu nedenle vücudun kendini iyileştirebileceğine dair hakim inanç tarafından yönetilir. Bu kavramın önemli bir parçası besinlerin amaca yönelik tüketimidir ve böylece optimal sağlık için Ayurvedik diyetin nasıl takip edildiğini öğreneceksiniz. Kurs, bireysel Doshalar için Gıda Yönergelerini içerir ve lezzetlerin ve duyguların nasıl bağlantılı olduğunu, zayıf gıda kombinasyonlarını neyin oluşturduğunu, sindirimi nasıl iyileştireceğini ve oruç tutmanın önemini açıklarken, vitamin takviyesine Ayurvedik bakış açısını açıklar.
Ayurveda'nın yiyecekleri ele aldığı bir başka ilginç yol da yiyecekler ve duyularımız arasındaki bağlantıdır. Kurs, Rasa'yı 6 'tat' ve her bir 'tat'ın sağlıkla nasıl bağlantılı olduğu konusunda daha sofistike bir yaklaşım olarak tanımlıyor. Ayrıca sindirimin 6 aşaması, yemek yolculuğu, tatlar ve eylemleri ile 'Tasavvur Edilemez Etki' ile ne kastedildiği anlatılmaktadır.
Ayurveda ile ilgili teoriler ve uygulamalar hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamanın yanı sıra, kurs aynı zamanda günlük rutinler ve ritüeller ile her gün kullanabileceğiniz ilkeler ve zihniyetlerin pratik bir çerçevesini sağlar.
Ders Müfredatı
Kursta ne öğreneceğim?
Modül 1 - Ayurveda: Yaşam Bilimi
Modül 2 - Ayurveda'nın Temel İlkeleri
5 parça
Modül 3 - Ayurveda Enerji Sistemleri
4 parça
Modül 4 - Ayurvedik Anayasalar
Modül 5 - Hastalık Yolları
4 parça
Modül 6 - Ayurveda Erken Semptom Tespiti
2 parça
Modül 7 - Ayurveda ile Hastalık Tedavisi
2 parça
Modül 8 - Ayurvedik Diyet ve Optimal Sağlık
6 parca
Modul 9 - Ayurveda ve Tat
Modül 10 - Yaşam Tarzı ve Günlük Ritüeller
3 bölüm
Bu Kurstan Kimler Yararlanacak?
Tamamen yeni başlayanlara yönelik Ayurveda Diploma Kursu, bu eski uygulamaları günlük yaşamlarında uygulayarak sağlığını ve refahını geliştirmek isteyen herkes tarafından incelenebilir.
Ayrıca kursta öğretilen teknikleri, Ayurvedik Uygulayıcı veya Ayurvedik Doktor olarak bir kariyer arayışında, danışanlarla kullanabileceğiniz veya daha ileri eğitime devam edebileceğiniz diğer mevcut uygulamalarla birlikte kullanabilirsiniz.